افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1
مدیر جهاد کشاورزی قوچان خبر داد

کاشت نشایی ١٢ هکتار کلزا برای اولین‌بار در خراسان رضوی

  • کد خبر : 7433
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کاشت نشایی ١٢ هکتار کلزا برای اولین‌بار در خراسان رضوی
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: برای اولین‌بار در سطح مزارع خراسان رضوی ١٢ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت نشایی گیاه کلزا قرار گرفت که در شرایط کمبود آب بسیار در تولید اثرگذار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر» به نقل از «خبرگزاری فارس»، حبیب اله مقتدر اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاه کلزا در این شهرستان ۵٠ هکتار بوده که تولید ١٠٠ تن محصول را به همراه داشته است و ٣٨ تن توسط تعاونی روستایی خریداری و مابقی توسط کشاورزان به کارخانه‌های روغن‌کشی و تولید روغن تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مناطق غرب شهرستان زیر کشت این محصول قرار دارد، گفت: برای اولین‌بار در سطح خراسان رضوی، ١٢ هکتار از اراضی قوچان زیر کشت نشایی کلزا قرار گرفت که ٣۶ تن برداشت محصول را به همراه داشت و این مسئله در شرایط آبی امروز، موجب صرفه‌جویی در آب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با تأکید بر این موضوع که کاشت این گیاه مدیریت‌پذیر بوده و باید زود کشت شود تا با سرما برخورد نداشته باشد، افزود: کاشت نشایی کلزا موجب می‌شود گیاه مدت زمانی در خزانه قرار بگیرد و همین امر صرفه‌جویی آب را به همراه دارد.

مقتدر با اشاره به اینکه اگر کاشت این محصول به روش نشایی پیاده شود قطعاً افزایش تولید را به همراه دارد، گفت: توقع کشاورز در ابتدای کار برداشت بیش از ۴ تن در هکتار بود اما چون دیر کاشت نشا را شروع کرده کمی پایین آمد که باید برای دوره بعد تراکم در مزرعه و مصرف آب را بیشتر مدیریت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.