افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1

رقم قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه صنعتی قوچان به 6.5 میلیارد تومان رسید

  • کد خبر : 7506
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
رقم قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه صنعتی قوچان به 6.5 میلیارد تومان رسید
معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان گفت: قراردادهای برون دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه دارای رشد چشمگیری بوده به طوری که اگر درگذشته مبلغ قراردادها زیر یک میلیارد تومان بود امروز این رقم به نزدیک 6 ونیم میلیارد می‌رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر»، محمدعلی امین یزدی عصر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه طی 8 سال گذشته دفتر گسترش هیچ مجوزی مبنی بر رشته جدید علی‌الخصوص در مقطع کارشناسی نداده است، اظهار کرد: خوشبختانه دو رشته جدید در سال تحصیلی جاری 2 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید و مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی به رشته‌های این دانشگاه اضافه شد و 10 نفر نیز در مقطع ارشد قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نهایی المپیاد کشوری دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته در دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر به مرحله پایانی راه یافتند گفت: امسال نیز در این المپیاد سه نفر از دانشجویان رشته‌های صنایع، عمران و ریاضی به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

معاون دانشگاه صنعتی قوچان یادآور شد: در حوزه پژوهشی طی چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که در شاخصH- index  به ۷۷ رسیده‌ایم که در استان خراسان رضوی در این حوزه قوچان دارای رتبه دوم پس از دانشگاه فردوسی است.

وی بابیان اینکه در سال 2022 چهار نفر از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه در زمره دانشمندان پر استناد قرار گرفتند که این تعداد در سال 2023 به 6 نفر افزایش پیداکرده است، افزود: یکی از معضلات دانشگاه‌های ایران که دانشگاه صنعتی قوچان هم مبتلابه آن است مهاجرت اعضای هیئت‌علمی به‌واسطه دلایلی همچون فرصت مطالعاتی بوده است که درزمینه استناد و انتشار مقالات اثرگذاری جدی می‌گذارد.

امین یزدی از رشد 30 درصدی استنادات این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تعداد مقالات منتشرشده این دانشگاه 105 مقاله و سال قبل‌تر 102 مقاله بود که ازنظر آماری در سطح خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه اول قرار دارد و دانشگاه صنعتی قوچان و حکیم سبزواری هم پای هم در حال حرکت هستند.

معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان با تأکید بر این موضوع که قراردادهای برون دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه دارای رشد چشمگیری بوده که با صنایع مختلف منعقدشده است، تصریح کرد: اگر درگذشته مبلغ قراردادها زیر یک میلیارد تومان بود امروز این رقم به نزدیک 6 ونیم میلیارد می‌رسد که چشم‌انداز دانشگاه مبلغی بیشتر از این‌ها است.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش ارسال‌شده، درمجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم که مجموع آن‌ها چیزی بالغ‌بر ۳۰۰ دانشگاه کوچک در استنادات بین‌المللی نقش دارند، دانشگاه صنعتی قوچان جز شصت و پنجمین دانشگاه ازنظر استنادات قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.