افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
2
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قوچان مطرح کرد:

اربعین نمادی از همبستگی با مظلومان غزه

  • کد خبر : 7528
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۳
اربعین نمادی از همبستگی با مظلومان غزه
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه قوچان گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به نمادی برای نشان دادن همبستگی و اتحاد همه مسلمانان جهان در حمایت از مظلومیت مردم غزه و فلسطین تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قدمگاهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قوچان خبر» اظهار کرد: ائمه اطهار علیه‌السلام و علمای دین نسبت به شور و شعور حسینی در حرکت عظیم اربعین پس از واقعه عاشورا نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و چه بسیار علما و شخصیت‌هایی که در انجام سنت پیاده‌روی اربعین به اهداف و خواسته‌های خود دست‌یافته‌اند.

وی با یادآوری اینکه پیاده‌روی‌های امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای 25 مرتبه و امام حسین علیه‌السلام نیز 45 مرتبه در فاصله مدینه تا مکه نشان از تأکید بر سنت پیاده‌روی دارد، افزود: مسئله اربعین و حضور شیعیان در این اجتماع بزرگ به قول مقام معظم رهبری این است که در این مسیر مغناطیس حسینی فوران می‌کند و این جذب حسینی خودش را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه قوچان با اشاره به اینکه وقتی امام حسین علیه‌السلام تمام هستی خود از مال و اموال گرفته تا حتی خانواده و فرزند شیرخوارشان را در معرکه عاشورا حاضر می‌کنند نشان از درس شهادت، ایثار و آزادگی است، گفت: گاهی نیاز است برای اعتلای اسلام و رسیدن به هدف بالاتر یعنی بندگی خدا انسان از تمام هستی خود بگذرد زیرا می‌خواهد از این طریق نماد بندگی خود را به خداوند اثبات کند.

حجت‌الاسلام قدمگاهی پیاده‌روی اربعین را دارای درس‌ها و عبرت‌های زیادی از شور و شعور حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در قسمتی از کره زمین عده‌ای از مردم مظلوم واقع‌شده‌اند و سیاست‌های غرب و استکبار جهانی به دنبال سانسور و حتی وارونه جلوه دادن این مظلومیت‌ها و اتفاقات است اما اربعین بهترین زمان برای عمل به وظیفه دینی و انسانی ماست که در کنار پیام اربعین همبستگی خود را با این مردم مظلوم نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز واقعه عاشورا در حال تکرار بوده و اسرائیل می‌خواهد جای مظلوم و ظالم را تغییر دهد، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری با جوانان اروپایی و آمریکایی در قالب نامه صحبت‌هایی کردند نشان داد که بسیاری از دانشجویان تازه فهمیدند چه جنایت‌هایی در غزه در حال رخ دادن است و آزادگی به چه معناست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه قوچان انداختن چفیه در پیاده‌روی اربعین را نمادی برای نشان دادن همبستگی و اتحاد همه مسلمانان جهان در حمایت از مظلومیت مردم غزه و فلسطین دانست و بیان کرد: استفاده از این نماد نه‌تنها در بین مسلمانان بلکه در میان تمام مردم به‌ویژه دانشجویان جهان گسترش‌یافته که نشان می‌دهد امروز همه با هر دین و آئینی بر این مظلومیت اذعان دارند.

حجت‌الاسلام قدمگاهی با تأکید بر اینکه واقعه اربعین درس بزرگی را به تمام جهانیان مخابره خواهد کرد که دیگرکسی نمی‌تواند آن را سانسور کرده یا وارونه جلوه دهد، افزود: امروز استفاده از چفیه، سربند و … در راهپیمایی عظیم اربعین که در کنار مسلمانان، زرتشتیان و مسیحیان هم شرکت می‌کنند به نمادی برای آزادگی تبدیل‌شده تا در این حرکت بزرگ ندای مظلومیت مردم غزه و فلسطین به گوش تمام جهانیان رسانده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.