افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
0
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قوچان خبر داد

خرید تضمینی بیش از ٢۶ هزار تن گندم در قوچان

  • کد خبر : 7575
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
خرید تضمینی بیش از ٢۶ هزار تن گندم در قوچان
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قوچان گفت: برداشت محصول گندم از سطح مزارع این شهرستان به پایان رسیده که بیش از ٢۶ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری و قریب به ٧۵ درصد مطالبات آن‌ها هم پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر»، به نقل از «خبرگزاری فارس»، حمید کاروانی با اشاره به پایان‌یافتن برداشت گندم از سطح اراضی این شهرستان، اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی قوچان ۵ هزار هکتار با متوسط عملکرد ۴ تن و گندم دیم ١٨ هزار و ۵٠٠ هکتار با متوسط عملکرد ٨٠٠ کیلوگرم است.

وی پیش‌بینی عملکرد گندم تولیدی قوچان در سال زراعی جاری را بیش از ٣۵ هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: مراکز دولتی این شهرستان تا پایان برداشت محصول، بالغ بر ٢٢ هزار تن گندم خوراکی را از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری کردند و ۴ هزار تن گندم نیز به‌صورت بذری خریداری شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قوچان یادآور شد: سال گذشته مجموع خرید تضمینی گندم این شهرستان ١۶ هزار و ۵٠٠ تن بود که ١۴ هزار تن آن گندم خوراکی و ٢ هزار و ۵٠٠ تن هم گندم بذری بوده است.

کاروانی از افزایش عملکرد ۶١ درصدی گندم در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته به دلیل افزایش بارندگی‌های بهاره خبر داد و افزود: تاکنون ٧۵ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است و بر اساس قول وزیر جهاد کشاورزی هم ٢۵ درصد باقی‌مانده تا پایان ماه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.