افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1
مدیر امور منابع آب قوچان خبر داد

توقیف 4 پمپ برداشت غیرقانونی آب در قوچان

  • کد خبر : 7660
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
توقیف 4 پمپ برداشت غیرقانونی آب در قوچان
مدیر امور منابع آب قوچان گفت: مأموران امور منابع آب این شهرستان در یکی از سرشاخه‌های ورودی سد تبارک چهار پمپ برداشت غیرمجاز آب را شناسایی و توقیف کردند.

حمیرا شامکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر» اظهار کرد: حفظ منابع آبی دارای اهمیت بوده و برخورد با تخلفات درزمینه برداشت‌های غیرقانونی به حفظ حجم ذخیره آب سد تبارک که اهمیت ویژه‌ای در تأمین آب شرب دارد، کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه بهره‌برداری از منابع آبی، شامل برداشت آب از چاه‌ها، رودخانه‌ها، یا هرگونه منابع آب سطحی و زیرزمینی، باید با مجوز رسمی وزارت نیرو انجام شود و برداشت و پمپاژ غیرمجاز آب، اقدامی خلاف قانون بوده و عواقب حقوقی و قضایی به دنبال دارد.

مدیر امور منابع آب قوچان از شناسایی و توقف چهار پمپ برداشت غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و افزود: این ادوات غیرمجاز در چشمه لاچین بیگ، یکی از سرشاخه‌های ورودی سد تبارک و همچنین مخزن این سد نصب و متخلفان به‌وسیله آن اقدام به انتقال غیرقانونی آب به اراضی خود می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات فوق از مدار خارج و توقیف شدند، گفت: مأموران منابع آب با جدیت تمام با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد کرده و اجازه نمی‌دهند افراد سودجو به منابع آبی شهرستان آسیب برسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.