افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
0

تولید بیش از ٢۶ هزار تن مواد لبنی توسط عشایر خراسان رضوی

  • کد خبر : 7865
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
تولید بیش از ٢۶ هزار تن مواد لبنی توسط عشایر خراسان رضوی
مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی میزان دام سبک در اختیار عشایر این استان را ٩٣۶ هزار رأس دام سبک دانست که این قشر از جامعه ٢۶ هزار و ٧٠٠ تن مواد لبنی و گوشتی را تولید می‌کنند.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر»، به نقل از «خبرگزاری فارس»، محمدحسین جعفری با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های عشایر در شهرستان‌های مختلف استان، اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها معرفی عشایر و توانمندی‌ها و پتانسیل آن‌ها به جامعه است تا مردم نیز با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

وی بابیان اینکه مجموع خانوارهای عشایر خراسان رضوی به ٨ هزار و ٢٠٠ می‌رسد که ١٢ درصد دام سبک استان یعنی ٩٣۶ هزار رأس دام سبک را در اختیاردارند و ١٣/۵ درصد تولید گوشت قرمز را انجام می‌دهند، افزود: جمعیت عشایری این استان به ٣۴ هزار نفر می‌رسد که درمجموع تولید مواد لبنی و گوشتی آن‌ها ٢۶ هزار و ٧٠٠ تن است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی بابیان اینکه توانمندسازی جامعه عشایری با تأمین تسهیلات موردنیاز، توسعه مناطق مسکونی و… یکی از اهداف این سازمان و دولت به شمار می‌رود، گفت: از سال گذشته تاکنون ٢١ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ١٨ و جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه به عشایر قوچان پرداخت‌شده است.

جعفری با اشاره به این مطلب که ١١ هزار تن علوفه نیز برای این شهرستان تأمین که ۶ هزار تن آن به‌صورت مدت‌دار پرداخت‌شده است، افزود: طی سه سال اخیر ۵۶٠ دستگاه پنل و سیستم‌های خورشیدی به عشایر قوچان اختصاص‌یافته است که تقریباً یک‌چهارم پنل‌های سطح استان به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه زنجیره تولید گوشت قرمز، اجرای طرح‌های پرواربندی، ساماندهی دام، گردشگری جامعه‌محور و توسعه گیاهان دارویی نیز از طرح‌های اولویت‌دار برای عشایر این شهرستان است، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب قوچان در حوزه صنایع‌دستی وجود زنان هنرمند است که سال گذشته ۴ میلیارد تومان اعتبار به زنان عشایر این شهرستان برای تولید صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=7865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.