افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446
1

رشد ۴۴ درصدی تردد اتباع ترکمن به بازارچه مرزی باجگیران

  • کد خبر : 8017
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
رشد ۴۴ درصدی تردد اتباع ترکمن به بازارچه مرزی باجگیران
مدیر بازارچه مرزی باجگیران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶١ هزار و ۵٩۶ ترکمن وارد بازارچه مرزی ایران در باجگیران شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای رشد ۴۴ درصدی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «قوچان خبر» به نقل از «خبرگزاری فارس»، علی رحمتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان واردات انجام شده در بازارچه مرزی باجگیران ٨٨ هزار و ۶۶٠ دلار است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ٢٠۵ هزار و ٩٧٠ دلار بوده با کاهش ۵۶ درصدی روبرو هستیم.

وی میزان صادرات انجام شده در شش ماه ابتدایی سال گذشته را ٣ میلیون و ۴۵۵ هزار دلار به وزن بیش از هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای صادراتی به فرش، موکت، شوینده‌جات، کفش، چیپس و پفک و… اختصاص دارد که امسال با رشد ١٨ درصدی، از نظر ریالی به ۴ میلیون و ٢۵٨ هزار دلار و از نظر وزنی به بیش از ٢ هزار و ١٠٠ تن رسیده است.

مدیر بازارچه مرزی باجگیران با بیان اینکه روزانه قریب به ٧٠٠ ترکمن در این بازارچه مرزی تردد دارند، گفت: کیفیت و تنوع در کالاهای ایرانی موجب شده است تا تردد اتباع ترکمن به ایران افزایش پیدا کند و درخواست برای تهیه کالا نیز بالا رود.

رحمتی با اشاره به رشد ۴۴ درصدی تردد اتباع ترکمن به این بازارچه مرزی، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶١ هزار و ۵٩۶ نفر از کشور ترکمنستان وارد ایران و این بازارچه شده‌اند درصورتی‌که سال گذشته این تعداد ۴٢ هزار و ٧١٢ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان تردد ایرانی‌ها به بازارچه مرزی کشور ترکمنستان هم دارای افزایش ١٣ درصدی بوده به‌طوری که ٢١ هزار و ٧٩١ ایرانی وارد شده به بازارچه کشور ترکمنستان در شش ماه اول سال گذشته، در مدت مشابه امسال به ٢۴ هزار و ١٧٢ نفر رسیده است.

مدیر بازارچه مرزی باجگیران یادآور شد: میزان اشتغال ایجاد شده برای بومیان این منطقه مرزی در بازارچه باجگیران هم رشد ٢۶ درصدی داشته است و در حال حاضر ۴٣٧ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://guchankhabar.ir/?p=8017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.